Rasarit de zambet


Placerea mea cea mai mare? Sa construiesc imagini in capul oamenilor din jurul meu, in general prin cuvinte asezate pe o foaie de hartie electronica.

Cu aceeasi placere incep si acum sa vorbesc despre lucrurile mici care iti pot face ziua mai buna si despre zilele lenese care iti fac viata mai frumoasa. Ziua buna se cunoaste de dimineata; asa am auzit eu.

Am deschis ochii, sarutata fiind de o raza de soare curajoasa care a reusit sa razbeasca dintre nori. Am deschis ochii, iar primul lucru pe care l-am vazut a fost cerul: negru, greu, un tiran aplecat asupra noastra, a tuturor. In urechi imi canta ploaia, in gura gustam numele-i rotund. Am adormit cu el in gand si m-am trezit cu mangaieri in suflet.

Ce vad? Carti. Flori. Poze. Hartii. Haine.

Ce aud? Respiratie. Ploaie. Ciripit de pasarele. Muzica.

Ce simt? Caldura. Duritatea parchetului. Covorul moale.

Ce miros? Ceai verde. Parfum. Piersici.

Era una dintre acele dimineti in care nu m-as mai fi ridicat din pat. Poate doar pentru a face cafeaua. Poate doar pentru a pune melodia aceea, mult prea scurta, pe repeat. Poate doar pentru a lua telefonul in mana in speranta ca-i pot citi numele pe ecran.

Am ratat si de data aceasta rasaritul.

Nici  nu imi mai aduc aminte ultima data cand l-am putut admira in toata splendoarea lui. Asta este.

Ma ridic, totusi, din pat si imi asez talpile lenese, una in fata celeilalte, pe gresia rece. Ramane o urma de fericire in urma mea.

Gasesc cafea facuta.

Fereastra de la bucatarie e plina de picaturi de ploaie.

Zambesc.

Lasă un răspuns

